غنچه های کلاس اولی دبستان ام البنین سال 93

لزوم و چگونگی برقراری ارتباط میان اولیاء و مربیان

1393/9/23 13:28
نویسنده : کیانا سپهری
146 بازدید
اشتراک گذاری

مشغله کاری ، بهانه ای است جهت فرار اولیاء از حضور در مدرسه و اولیاء به حضور گذری در جلسات اولیا و مربیان عادت کرده اند ، که بی شک این بی توجهی و عدم صرف وقت برای برقراری ارتباط با آموزگار لطمه ای جبران ناپذیر به فرزندان این والدین پرمشغله و گریزپا وارد خواهد کرد که گاه جبران آن امکان پذیر نیست.نظر سنجی ها نشان می دهد ، آموزگاران به دانش آموزانی که والدین شان با آموزگار مرتبط بوده و جویای وضعیت تحصیلی و رفتاری فرزندشان هستند باعلاقه بیشتری درس می دهند و سریع تر از سایرین با آنها ارتباط عاطفی برقرار می کنند ، چرا که معتقدند والدین حساس حامیان خوبی برای آموزگار بوده و او را در ادامه راه یاری می دهند .

دست اندرکاران امر آموزش معتقدند ارتباط با آموزگار و اولیاء مدرسه باید به طور مرتب و حداقل هر دو هفته یک بار باشد.از این رو برای دست یابی به این هدف چند نکته را به خاطر بسپارید :

1- فهرستی از نکات و مطالبی را که قصد دارید با آموزگار فرزندتان در میان بگذارید تهیه کنید تا هنگام ملاقات چیزی را فراموش نکنید.

2- نکته های مثبت تدریس را یادداشت نمائید و در ملاقات های حضوری و تلفنی از آموزگار تشکر کنید.

3- جبهه گرفتن و رفتار طلبکارانه مشکل را برطرف نمی کند از این رو برای رفع مشکل با مثبت اندیشی درصدد رفع مشکل برآمده ، با رفتاری دوستانه آموزگار را ملاقات کنید.

4- بر رفتار یا مشکل درسی فرزندتان تمرکز کنید . ایراد گرفتن بی جا از آموزگار هم راندمان کاری معلم را کاهش می دهد و هم باعث بی اعتمادی بین آموزگار و اولیا می شود .

5- اولیاء دانش آموز با احترام و جدیت حرفهای آموزگار را بپذیرید .

6- چون معلمان الگوی مناسبی برای دانش آموزان می باشند اولیاء حرمت محیط مدرسه و آموزگار را حفظ کنند .

7- نامه های رسیده از طرف مدرسه را از کارهای دیگرتان جدی تر بگیرید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

حیدری (مدیر آموزشگاه)
23 آذر 93 14:45
سلام عزیزم خوبی دستت درد نکنه بابت زحمات وبلاگ ممنونم ولی سعی کن این متنهای تربیتی قشنگی رو که میزاری یه کم با فاصله باشه وکوتاه تر تا جذابیت بیشتری داشته باشه البته من باب یه پیشنهاد عرض کردم تا کار بهتری رو ارائه بدی بازم ممنونم سلام خدمت شما ممنون از راهنماییتون